Wednesday 11 April 2012

Detali tehnice pompa submersibila

pompa submersibila are drept utilitate pomparea apei curate din puturi sau chiar si cu nisip, drenaj apa curata sau ape uzate, pentru irigatii, alimentare cu apa in sectorul industrial.

pompa submersibila se monteaza in anumite conditii, avand anumite destinatii de utilitate. Orice pompa cand este montata se alege tinand cont de anumiti parametri: in functie de un debit necesar, de inaltimea de pompare.

Daca  o  pompa este destinata pentru pomparea apei dintr-un put sau o fantana mai adanca  trebuie urmarite anumite indicatii si anumiti pasi. In conditiile in care remarcam faptul ca luciul apei se afla la o adancime mai mare in medie de 7-8 metri, intervine o dificultate in procesul pe care vrem sa-l desfasuram pentru ca in functie de anotimp nivelul apei poate sa scada semnificativ, astfel incat o pompa de suprafata nu mai are capacitatea sa traga, sa scoata apa, existand chiar pericolul ca aceasta sa se defecteze. Forta de reducere a presiunii apei necesara poate fi foarte mare  si exista riscul sa apara bule de aer in corpul pompei, lucru care poate conduce la distrugerea unei pompe normale.

 Pentru pomparea apei din puturi sau fantani cu adancimi mai mari se recomanda pompa submersibila. Exista probleme legate si de utilizarea corecta  a acestui tip de pompa si nu sunt putine.

Eu am apelat la o pompa submersibila pentru irigatii.  Am o suprafata de 4000 de metri in jurul casei, pe care an de an o cultiv cultiv. Dispun  si de o fantana in curte.  Varianta udatul cu galeata a picat din start. Initial am incercat sa ud cu furtunul, dar e o suprafata totusi destul de mare si imi lua foarte mult timp. Oboseam foarte repede, nici nu apucam sa ud tot, iar la sfarsitul zilei tot nemultumit eram pentru ca  timpul il pierdeam, eram extrem de obosit iar gradina mea tot neudata era. Toate acestea pana intr-o zi cand m-am trezit si am zis stop. M-am interesat la un  prieten de-al meu care are un magazin de astfel de instalatii si l-am rugat sa ma sfatuiasca si sa-mi recomande ceva util, eficient si bun. Avand apa in curte, mi s-a spus ca in cazul meu ar fi indicat sa utilizez o pompa submersibila de adancime. Aveam sa ma folosesc de apa din curte pentru a-mi iriga gradina. Zis si facut. Am trecut la fapte, am montat-o si sunt extrem de multumit de rezultate. O folosesc chiar si pentru alimentarea cu apa in sectorul casnic. Recolta mea este bogata si rezultatele sunt pe masura. De la prietenul meu chiar m-am documentat mai mult in ceea ce priveste acest domeniu al instalatiilor. Este un domeniu complex, dar cand il descoperi devii pasionat, cel putin asa s-a intamplat in cazul meu. Consider ca atunci cand iti montezi  o instalatie, o pompa sau altceva, e bine sa te documentezi in cazul in care intervin anumite probleme sa stii cum sa le tii in frau si sa le rezolvi. Pot sa afirm ca se merita o astfel de investitie – pompa submersibila.


pompa submersibila, hidrofor

No comments:

Post a Comment