O dihotomie exagerata – salonul de infrumusetare provincial versus cel din Bucuresti
Locuitorii Romaniei se impart in doua mari categorii: provinciali si bucuresteni. Desi este un punct de vedere maniheist, trista realitate mioritica nu poate decat sa certifice faptul. Tot ce se intampla in provincie este oglinda, la scara mica si, deseori parodica, a maretei noastre capitale. Coconetul provincial, desi se inghesuie mai abitir decat cel „capitalist” in saloanele de infrumusetare, au parte de o oferta mult sub cea a Bucurestiului.
Cuponiada patrunde in saloanul de infrumsetare din Bucuresti
Satira nu isi are locul aici. Lumea saloanelor de infrumusetare este o lume dura, guvernata de legi taioase, unde goana dupa clientela nu se impiedica de niciun fel de morale sau deontologii. Ofertele sunt generoase, iar materialele folosite la nivel occidental. Preturile nu fac rabat de la calitate, insa am intrat si noi in epoca cuponiadei. Cupoanele de oferte sunt din ce in ce mai prezente la viata cotidiana, iar saloanele de infrumusetare au ajuns unii di clientii cei mai fideli. Astfel a ajuns un abonament la un solar de cartier din Bucuresti sa coste doar cateva zeci de lei. Respectvul salon de bronzat din Bucuresti nu isi limiteaza oferta cuponificata doar la atat. Ca bonus, putem beneficia de o sedinta de manechiura si pedichiura la cele mai inalte standarde, din partea casei. Oferta are ceva din cele de tip teleshopping care nu prididesc sa ne doteze dulapurile cu cratite si dulapurile cu sutiene anti-celulitice... sau invers?! Oricum nu conteaza, sunt acele oferte de nerefuzat!
Strategii de marketing pentru Bucuresti
Trecand peste aspectul oarecum grotesc a frumusetii platite, aceste oferte se bucura de mare succes. Iar ca strategie de marketing este imbatabila. Mai ales in acest domeniu. Se pleaca de la premiza ca fiecare salon de infrumusetare, din Bucuresti sau provincial, va avea o clientela oarecum fixa, fiind tributara fiecarui specialist in parte. Este foarte greu, daca nu imposibil sa spargi aceste tipare de cosum rigide, bazate pe preferinte dintre cele mai subiective dar, paradoxal, atat de stabile. Dar iata ca site-urile care promoveaza acest gen de reclama mascata su bucura de succes tocmai pornind de la aceasta premiza. Chiar daca iti faci manechiura si pedichiura la un anume salon din Bucuresti de ani buni sau frecventezi un acelasi solar de toamna pana primavara, nu vei rezista unei oferte ridicol de ieftine. Aproape gratuite. Personalul salonului de infrumusetare se va arata extrem de binevoitori pentru ca stiu ca aceasta este unica sansa de a-si primeni clientela. Si, nu de putine ori, reusesc sa deturneze o clienta fidela a concurentei folosind o intreaga gama de armanent, de la un solar mai sigur si mai eficient, la o gama de creme naturale si tratamente cosmetice mai putin invazive dar extrem de persistente. Femeile sunt extrem de usor de pacalit cand vine vorba de frumusetea lor. Si sunt in stare de sacrificii demne de o cauza mai nobila.
Ignoranta provinciala
Revenind la anosta admosfera provinciala, observam ca cuponiada isi face cu greu loc aici. Niciun solar, de cartier sau cu pretentii de Bucuresti, nu isi ofera serviciile pe cupon si nici nu aveti sansa sa va rezolvati manechiura sau pedichiura la preturi modice. Nu exista o concurenta reala sau inca directorii de vanzari ai site-urilor dedicate inca nu si-au extins activitatea? Mai curand a doua varianta... cand totul se intampla in Bucuresti de ce sa investesti in oameni si alte resurse pentru a acoperi o piata si asa haotica?!
Tags: solar bucuresti, salon masaj bucuresti, salon infrumusetare bucuresti
No comments:
Post a Comment